Uber od stycznia 2020 i zmiany w prawie, przeczytaj jakie newslettery wysyła firma
Możliwe sposoby na sfinansowanie przez Ubera wymagań do przewozu osób od stycznia 2020. Musisz wykonać minumum 180 kursów, 90 w 2019 i 90 od marca do maja 2020.
Umowa z Uber.
Jak zacząć przygodę z Uber w Polsce?
Mamy dwie opcje, działalność gospodarcza i
stworzenie spółdzielni, tak zwanego partnera Uber lub
dołączenie do istniejącego partnera Uber i
bycie jedynie kierowcą.
Pierwszą opcję sobie daruję, wybieram
Partnera Uber na ubermarket.pl.
Na komputerze stacjonarnym dokonuję rejestracji konta
A na smartfonie instaluję aplikację Kierowca Uber
Teraz muszę załączyć do aplikacji
Zdjęcia dokumentów samochodu czyli
Dowód rejestracyjny oraz polisę oc, ac, nnw
Moje dokumenty osobiste takie jak Prawo jazdy, dowód osobisty
Oraz zaświadczenie o niekaralności
Aby zacząć zarabiać na przewozie osób potrzebuję
Po pierwsze podpisać umowę zlecenie na bycie kierowcą
Po drugie podpisać umowę najmu mojego samochodu
Z którego będę korzystał na wyłączność,
Po trzecie uzyskać z Sądu rejonowego zaświadczenie o niekaralności
Płatne 30zł za sztukę
Po czwarte muszę zdecydować, którą opcję
Rozliczania przychodów wybieram, mogę
Otrzymywać pieniądze cztery razy w miesiącu,
Dwa razy w miesiącu lub raz w miesiącu.
Rozliczanie przez partnera jest odpłatne,
Muszę za ten przywilej zapłacić miesięcznie od 40zł do 120zł
Gdy wszystkie dokumenty są zatwierdzone mam możliwość
Kliknięcia „Rozpocznij” w aplikacji Uber kierowca,
Czekam na pierwszy kurs, czasami czekam godzinę,
Aplikacja podaje mi kursy, nie mam możliwości wyboru,
mogę jedynie odrzucić oferowany kurs
Przyjmując kurs mam informację gdzie mam odebrać pasażera,
Nie mam jeszcze informacji dokąd pasażer chce jechać.
Niestety jest tak dużo kierowców w Warszawie, że o kurs jest ciężko,
Stawka prawie zawsze wynosi 1,3zł za kilometr i 25gr za minutę jazdy
Rozpoczęcie kursu to opłata stała 4zł,
Te same stawki obowiązują 24 godziny na dobę czy w dzień czy w nocy, czy w święto
Poza specjalnymi wyjątkami stawka się nie zmienia
Teraz już wiem, dlaczego taksówkarze tak protestują przeciwko
Uberowi, Bolt i innym przewozom
Taksówka ma strefy, ma taryfę nocą,
Taksówkarze zarabiają a kierowcy Ubera, Bolt i innych dają się wykorzystywać,
Daleki kurs bez szans na pasażera w drodze powrotnej
W środku nocy to ta sama stawka do w dzień po mieście,
Taksówka jest droższa kilka razy, dlatego kierowcy przewozów często
Na takim kursie są do tyłu, dokładają do paliwa w drodze powrotnej
Oczywiście jak się nie podobają takie warunki kierowcom Ubera to
Nie trzeba jeździć, Uber bazuje na imigrantach, którzy są kuszeni zarobkami
A potem są uwięzieni w kosztach bo muszą odrobić to co zainwestowali w przyjazd do Polski
Ja zrezygnowałem a ile zarobiłem?
Moje przychody po prowizji Uber to 250zł w 3 dni za 10 godzin ciągłej jazdy w aplikacji,
przejechałem ponad 300 kilometrów
Przy aucie benzynowym spalającym około 8 litrów na 100 kilometrów
To koszt paliwa 120zł, zostaje 130zł za 10 godzin pracy z której to kwoty trzeba opłacić
Podatki oraz partnera za rozliczenie przychodów.
Nadmienić trzeba, że Uber pobiera 25% prowizji na początku od kwoty, którą
Płaci Klient, czyli jeśli ja mam przychody 250zł to Uber otrzymał około 80zł
Jeżeli ktoś ma małe auto na gaz, to zarobi odpowiednio więcej.
Niestety nie wyobrażam sobie takiego jeżdżenia 12 godzin dziennie
Aby zarabiać od 10 do 15zł za godzinę.
Kierowca zarabia 10-15 zł na godzinę a Uber za udostępnienie aplikacji 8zł na godzinę z mojej pracy
Można to nazwać kosztem umożliwienia kontaktu z pasażerem, stawka moim zdaniem wygórowana.
Osobiście uważam, że Uber powinien pobierać ryczałt kwotowy od każdego kursu a nie procentowy.
Przykładowy kurs dla Klienta 40zł, dla kierowcy 30zł, których to trzeba opłacić paliwo i podatki
Moje zastrzeżenia do Ubera z punktu widzenia kierowcy
Po pierwsze kierowca nigdy nie wie, ilu innych kierowców jest w danej chwili
Dostępnych, jaka jest konkurencja o kurs Klienta, auta są nieoznakowane
Za wyjątkiem floty UberX
Po drugie kierowca nie ma możliwości podniesienia stawki za kurs w nocy lub święto, nie ma
Możliwości negocjowania stawki za kurs
Po trzecie Uber pobiera prowizję procentową zamiast ryczałtu kwotowego